Channel: 슈주 리턴즈 (SJ returns) by SM C&C STUDIO A
Admin: Staff_슈주 리턴즈 (SJ returns) - SM C&C STUDIO
Post Title: 슈주리턴즈4 멤버십 서비스 및 상품 판매 종료 안내 (Notice about <SJ returns 4> membership service close)
안내드린 바와 같이, <슈주 리턴즈4>의 MEMBERSHIP 활동 기간이 2021.03.31에 종료될 예정입니다.
이에 '30일 이용권', '월 정기구독' 상품이 2021.02.26에 판매 종료될 예정입니다.
서비스를 이용하고 계신 팬 여러분께서는 아래 내용을 확인해 주시기 바랍니다.
※ 멤버십 회원 전용 콘텐츠 영구 소장 방법은 별도 공지 예정입니다.
■ 멤버십 서비스 종료 일시: 2021.03.31 (수) 15:00 (KST)
■ 상품 판매 종료 일시: 2021.02.26 (금) 15:00 (KST)
- 현재 판매되고 있는 ‘30일 이용권’과 ‘월 정기구독’ 상품은 판매 종료 일시 이후 신규 구매 불가합니다.
[기존 이용자들의 서비스 이용가능 기한 (예시)]
1) 월 정기구독 시작일/갱신일이 매 월 10일인 경우
ㄴ2021.02.26일 (금) 15:00 (KST) 직후, 자동 구독 갱신 해지 처리 예정
ㄴ해지 후, 남은 이용기간인 2021.03.10까지만 이용 가능
2) 2021.02.05에 30일권 이용권을 구매한 경우
ㄴ상품 이용기한(30일)인 2021.03.06까지만 이용 가능
[월 정기 구독 해지 관련 안내]
- ‘V LIVE’ 앱에서 ‘월 정기구독’ 상품을 구매하여 이용 중인 경우, 불필요한 추가 결제를 방지하기 위해 상품 판매 종료 직후 자동 구독 갱신이 일괄 해지 처리될 예정입니다.
- 자세한 사항은 아래 내용을 참고 부탁드립니다.
*멤버십 서비스 종료 후 자동 구독 갱신으로 인한 불필요한 추가 결제를 방지하기 위해, 상품 판매 종료 일시(2021.02.26 (금) 15:00 (KST)) 직후, 자동 구독 갱신이 해지 처리될 예정입니다.
※ 자동 구독 갱신이 해지 처리되어도 서비스 종료 전(2021.03.31 (수) 15:00 (KST))까지 이용자별 잔여 이용기간에 따라 서비스를 이용할 수 있습니다.
- 상품 판매 종료 전 언제라도 앱 마켓을 통해 월 정기구독을 해지할 수 있습니다.
* 월 정기구독 해지 방법 >
https://help.naver.com/support/contents/contents.help?serviceNo=12240&categoryNo=21925
[참고해 주세요]
Q. 구독 상품은 왜 사전에 해지되나요?
A. 구독 상품의 해지는 당장 상품 사용이 취소되는 것이 아니라, 다음 자동 갱신 및 결제가 중단되는 것을 말합니다. 구독 상품은 각 앱마켓(구글/애플)에서 운영되며 중도 환불은 불가능하기에, 사전에 해지하지 않을 경우 종료 이후 기간까지 결제되어 불필요한 금전적 손실이 발생하실 수 있습니다. 이를 사전에 방지하기 위한 조치인 점 양해 부탁드립니다.
This is a letter of notification to all fans using the <SJ returns 4> membership service.
<SJ returns 4> membership service will be closed as of 2021.03.31 (Wed) (KST)
Fans using <SJ Returns 4> membership service should check the information below.
※ How to collect membership-only contents permanently will be announced separately.
■ Closing date of <SJ Returns 4> membership service: 2021.03.31 (Wed) 3:00 PM (KST)
■ Closing date of product sales: 2021.02.26 (Fri) 3:00 PM (KST)
- “30 days subscription” and “Monthly subscription” products which are currently being sold will only be available until 2021.02.26 (Fri) 3:00 PM (KST).
[Service availability period for users (Example)]
1) If start / renewal date of monthly subscription is 10th of every month
ㄴThe auto-renewal will be cancelled right after 2021.02.26 (Fri) 3:00 PM (KST)
ㄴOnly available until 2021.03.10, the remaining period.
2) If 30 days subscription purchased on 2021.02.05
ㄴ Only available until 2021.03.06
[About Subscription Cancellation]
- If you have been using “Monthly subscription”, the auto-renewal of monthly subscriptions will be cancelled right after close of product sales (2021.02.26 (Fri) 3:00 PM (KST)) to prevent renewal after membership service close.
- Please refer to the information below for more details.
*To prevent monthly subscriptions from being renewed after <SJ Returns 4> membership service close, the auto-renewal will all be cancelled right after close of product sales (2021.02.26 (Fri) 3:00 PM (KST))
※Despite the cancellation, each user will still be able to use <SJ Returns 4> membership service until the expiration date of each person's subscription before service closing date (2021.03.31 (Wed) 3:00 PM (KST)).
- If you wish to do so, you can always cancel your subscriptions through the app market where you have made a payment before the closing date of product sales.
* How to cancel Monthly subscription >>
https://help.naver.com/support/contents/contents.help?serviceNo=24058&categoryNo=24118
[Please note]
Q. Why is Monthly subscription renewal cancelled in advance?
A. It means not an immediate cancellation, but the auto-renewal will be discontinued. Monthly subscription is product operated by app markets(Google/Apple) and not available for refunds midway. Therefore, if not cancelled in advance, the auto-renewal may be made after the <SJ Returns 4> membership service, resulting in unnecessary payment. Please understand that it is a measure to prevent this from happening.
<SJ returns 4>会员MEMBERSHIP服务及商品停止销售通知
如同先前公告内容,<SJ returns 4>的MEMBERSHIP服务即将在2021.03.31结束,
也因此,“30天使用券”、“按月订阅”商品即将在2021.02.26停止销售。
请所有使用该服务的粉丝务必查看下列内容。
※日后另行通知MEMBERSHIP会员专属内容永久收藏方法。
■ MEMBERSHIP服务停止日期:2021.03.31 (Wed) 15:00 (KST)
■ 商品停止销售日期:2021.02.26 (Fri) 15:00 (KST)
- 现正销售中的“30天使用券”与“按月订阅”商品将无法在停止销售日期之后购买。
[目前用户的服务使用期限(范例)]
1) 按月订阅的开始日期/自动续订日期为每个月10日时
ㄴ将在2021. 02.26 (Fri) 15:00 (KST)之后停止自动续订
ㄴ停止后,仅能在剩余期间内使用,即使用至2021.03.10
2) 在2021.02.05购买30天使用券时
ㄴ可使用至商品期限(30天),至2021.03.06
[停止按月订阅相关说明]
- 若您已在“V LIVE”APP中购买“按月订阅”商品并使用,为了预防不必要的结算,将在商品停止销售之后统一停止自动订阅。
- 详细请参考以下内容。
*MEMBERSHIP服务结束后,为了预防自动续订所造成的不必要损失,将在商品停止销售日期(2021. 02.26 (Fri) 15:00 (KST))之后统一停止自动续订。
※ 即使停止自动订阅,服务停止日期(2021.03.31 (Wed) 15:00 (KST))之前,依用户的剩余期间来继续使用服务。
- 在商品停止销售之前,可随时通过APP Market停止按月订阅。
* 按月订阅停止方法 >
https://help.naver.com/support/contents/contents.help?serviceNo=24732&categoryNo=24777
[参考事项]
Q. 订阅商品为什么事先停止?
A. 停止订阅商品并不代表立即停止商品的使用,而是停止下一次的自动更新和结算。订阅商品由各APP Market(Google/Apple)负责运营,不提供中途退款服务,末事先停止,将会发生使用期限尚末结束,提供的服务不能使用的情况,会造成不必要的金钱损失。为了避免上述问题采取相关措施。请您谅解
<SJ returns 4>會員MEMBERSHIP服務及商品販售結束公告
如同先前公告內容,<SJ returns 4>的MEMBERSHIP資格即將在2021.03.31結束,
也因此,「30天使用券」、「每月扣款」商品即將在2021.02.26停止販售。
請所有使用該服務的粉絲務必查看下列內容。
※ 日後將另行公告MEMBERSHIP會員專用內容永久收藏方法
■ MEMBERSHIP服務結束日期:2021.03.31 (Wed) 15:00 (KST)
■ 商品停止販售日期:2021.02.26 (Fri) 15:00 (KST)
- 現正販售中的「30天使用券」與「每月扣款」商品將無法在停止販售日期之後購買。
[目前用戶的服務使用期限(範例)]
1) 每月扣款的開始日期/扣款日期為每個月10日時
ㄴ將在2021.02.26 (Fri) 15:00 (KST)之後停止自動扣款
ㄴ停止後,僅能在剩餘期間內使用,即使用至2021.03.10
2) 於2021.02.05購買30天使用券時
ㄴ可使用至商品期限(30天)2021.03.06
[停止每月扣款相關說明]
- 若您已在「V LIVE」APP中購買「每月扣款」商品並使用,為了預防不必要的扣款,將在商品停止販售之後統一停止自動扣款。
- 詳細事項請見下列內容。
*MEMBERSHIP服務結束後,為了預防自動扣款所造成的不必要損失,將在商品停止販售日期(2021.02.26 (Fri) 15:00 (KST))之後統一停止自動扣款。
※ 即使停止自動扣款,您還是能在服務結束之前(2021.03.31 (Wed) 15:00 (KST)),依您的剩餘期間來使用服務。
- 在商品停止銷售之前,可隨時透過APP Market停止每月扣款。
* 每月扣款停止方法 >
https://help.naver.com/support/contents/contents.help?serviceNo=24733&categoryNo=24914
[參考事項]
Q. 為什麼要在事先停止「定期扣款商品」的扣款呢?
A. 停止「定期扣款商品」並非代表在停止的當下就不能使用商品,而是停止下一次的自動更新與扣款。定期扣款商品由各APP Market(Google/Apple)負責營運,不提供中途退款服務,未事先停止時,將會發生使用期限尚未結束,但服務已不能使用的情況,造成不必要的金錢損失。這是為了預防這一點而採取的措施,請您見諒。